Mogelijk gemaakt door Blogger.
RSS

Dag 13 - Universal, Island of Adventure

Maandag, 13 juni 2011

Vanmorgen was ik weer optijd wakker, en ben verdergegaan met de blog maar ik heb hem niet afgekregen, hier ga ik vanavond dan maar verder mee. Vandaag gaan we naar Universal - Island of Adventure toe dus we gaan optijd weg. Zelfs een ontbijtje zat er niet meer in, dat doen we dan maar in het park.

Rond 9uur zaten we in de auto opweg naar Universal. We kwamen bij het park aan en het was erg druk. We hebben de auto geparkeerd in de garage en zijn via de citywalk naar de ingang gelopen. Hier hebben we onze tickets gehaald en konden het park in. Bij het restaurant hebben we een 'meal deal' gehaald. Je krijgt dan een armbandje om en een refill beker. In drie restaurants kan je dan onbeperkt eten en drinken, en dat onbeperkt drinken is wel lekker met dit warme weer.

We zijn tegen de klok in, het park rondgelopen. Via 'Seuss Landing' zijn we naar 'the Lost Continent' gelopen waar we de attractie van Poseidon hebben gedaan. Dit was een hele mooie attractie.

Hierna hebben we even een hapje gegeten en wat gedronken. Daarna zijn we doorgelopen naar 'the Wizarding World of Harry Potter'. Wauw! wat ziet dit er gaaf uit zeg. Het is verschrikkelijk druk met mensen, voor de winkel van Ollivanders en Oul post staat zelfs een wachtrij om naar binnen te kunnen.
Wel leuk is de winkel van Honeydukes, hier kan je allemaal snoep kopen en zelfs de snoepjes uit de film als exploding bonbons, chocolate frogs en de every-flavour beans. Ook de winkel van Zonko's is leuk om te bekijken, hier kan je allemaal rare dingen kopen als een schreeuwende jojo, oogballen en een opblaasbare tong.

We hebben natuurlijk de attractie van 'Dragon challenge' gedaan en zijn daarna doorgelopen naar de 'Forbidden journey'. Hier stond een wachtrij van 90min, nouja we gaan er maar gewoon instaan want deze attractie willen we natuurlijk wel doen. En deze is zo gaaf! Niet te beschrijven wat je hier ziet! Uiteindelijk duurde de wachttijd maar 45minuten, en ik kan leren toveren.


We zijn richting het gedeelte van 'Jurassic Park' gelopen en hebben nog wat gegeten en gedronken. Toen hadden we zin in wat afkoeling want het is weer erg warm. We hebben even gekeken naar de 'splash zone' bij de attractie van JP - River Adventure.

En zijn daarna zelf in de boot gestapt en met een gedeeltelijk nat pak eruit gekomen. Vervolgens zijn we naar Toon lagoon gelopen en hier een paar leuke foto's gemaakt

We zijn verder gelopen naar het gedeelte van Marvel, hier hebben we de attractie van Spiderman gedaan en toen de achtbaan van the Hulk. Heel gaaf!
En zo waren we weer terug bij het begin, en lopen nog een rondje. Doen nogmaals de attractie van Harry Potter en de achtbaan van de Hulk. Het is dan alweer 8uur en we gaan nu echt het park verlaten, het is een lange dag geweest en ook hier hebben wij onze voetsporen weer voldoende achtergelaten.

We rijden terug naar het hotel en we gaan even bij het zwembad zitten om af te koelen. Ik ga even lekker met mijn voetjes in het water zitten en begin aan de blog. Niels neemt nog even een duik en daarna gaan we lekker hangen voor de tv. Ik heb nog even contact met Nederland en met Pieter hier in Kissimmee maar mijn oogjes vallen ondertussen dicht en het lukt me niet om de blog te maken. Welterusten!

Groetjes
Daniƫlle & Niels


@Monique: Nee, met hoogtevrees moet je dit echt niet doen.
@Sunshine State: Ja, ze zijn inderdaad begaan met het land maar het is ook erg mooi.
@2theUSA: Kijk op www.floridaecosafaris.com, coach safari is ook een trip van hun. En ja, ook geschikt voor kinderen (vanaf 10jaar).
@Marja&Tony: Hahahaha, ja tijd kom je altijd te kort hier. En we zullen de laatste dagen rustig aan doen.....
@Marilin: Ja, dit was echt super geweldige ervaring!
@Sonja: Toen ik aan de beurt was liepen bij mij ook even de rillingen over mijn lijf, maar ik heb het gedaan en het was geweldig.
@Sonja: Dit is zeker ook Florida met zijn geweldige natuur(parken).
@Anita: Het was in het begin eng, maar ik had A gezegd en moest dus ook B zeggen. En ik ben blij dat ik het gedaan heb.
@Twinmom: Het was erg hoog! 17 meter (55feet), en morgen zullen we rustig aan doen.


=======================
Weer: -F / -gr
Foto's: 0 (0)
Gereden: 0miles (0) / 0km
Benzine: $-

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 reacties:

Rick, Sunshine State zei

Jullie vermaken jullie wel, het is echt heel leuk om mee te lezen. !!!!

Patrick zei

Weer een leuke dag achter de rug. De tijd gaat best wel snel zo he?

Was wel even in verwarring in het begin. Jullie zijn niet naar de studios geweest maar naar Islands of Adventure. Mijn favoriete park :-D
De Studios liggen ernaast. Kleinigheidje.

HP is inderdaad heel mooi gemaakt. Eerst was Spiderman mijn favo attractie, maar ik denk dat Harry Potter deze plek heeft ingenomen.

Marja en Tony zei

Zo rustig was deze dag anders niet hoor!! ;-)
Maar dit "vergeef" ik jullie want ook ik ben gek op HP en de Hulk, we hebben dit jaar het plan om geen parken te doen maar wie weet...als ik mijn dosis "over de kop" de kop niet heb gehad voor het jaar...

Sonja zei

Wat een leuke dag was het weer, jullie zijn wel super aktief in die hitte.
Het weblog is echt heel leuk geschreven, het leest makkelijk weg. Gaat best veel tijd in zitten he. Geniet maar lekker!

Twinmom1995 zei

Morgen een rustige dag? Dat is ook erg lekker na een aantal actieve dagen.
Ik ben benieuwd wat jullie onder een rustige dag verstaan.

Een reactie posten